dimarts, 31 de maig del 2011

David: "És com totes les llengües, tot costa el seu esforç"

Laura i Judith

La llengua francesa és una llengua romànica, parlada en tot el territori de França metropolitana junt amb altres llengües.
És una de les llengües més parlades del món, ja que es parla a molts països del món.
Es calcula que hi ha 200 millons de parlants a tot el món. Els continents en els que es parla el francès es a Europa, Ámerica, África, Oceania i Ásia. És considerada la segona llengüa de molts països de Canada.
Té 6 dialectes els cuals són: francès de Bèlgica, de Guayana, metropolitana,
de Quebec, de Suïssa i Crioll antiano.

1) És difícil per una persona que no parla francès aprendre’l?
És com totes les llengües, tot costa el seu esforç. No és de les llengües més difícils d’aprendre, però de vegades la gent pensa que si per la raó de pronunciar les paraules bastant diferent de com les escrivim, però tot segueix les seves pròpies regles.

2) A l’escola fèieu les matèries amb aquesta llengua?
Sí, acostumarem a fer totes les matèries amb aquesta llengua, per tant havíem de saber-la fer servir bé tan com escrita i parlada.

3) Quants dialectes té la teva llengua?
En té sis, però no són molt diferents, per tant, és facil entendre'ls.

4) A la teva família hi ha algú que no parli francès?
No, però normalment els meus germans parlen català amb els meus pares, perque porten més temps vivint aquí que a França. Vam venir els meus germans i jo aquí de ben petits i hem anat tots a les escoles de catalunya.

5) Tots els teus germans van nèixer a França?
Si, excepte el més petit que va nèixer aquí. Vam venir quan la meva mare estaba embarassada d’ell.

6) Tots teniu la doble nacionalitat?
No, només el meu germà petit que com va nèixer aquí i li van donar nomes néixer.


7) Et sembla bé que la gent pugi canviar de contintent per necessitats personals?
Jo crec que sí perquè tothom es meriex una vida millor, i i així també podem aportar altres cultures, maneres de viure, tradicions, etc... a més persones.

2 comentaris:

  1. És el millor treball de tots!

    ResponElimina
  2. Caldria haver-ho fet amb més interès. he hagut de refer mitja entrevista.

    ResponElimina