dimarts, 31 de maig del 2011

Hanna: "el gust que recordo és el dels menjars de la meva àvia"

Mar, Júlia i Andrea
L’àmbit geogràfic on es parla l’Àrab és a Aràbia Saudita, Algèria, Bahrain, Bahrain, Comores, Djibouti, Egipte, Emirats Àrabs, Espanya, Ceuta (Espanya), Iemen, Iran, Iraq, Israel, Jordània, Kuwait, Líban, Mauritània, Níger, Marroc, Líbia, Mali, Oman, Palestina, Sàhara occidental, Qatar, etc.
El nombre aproximat de parlants és d’uns 260.000.000, aproximadament.
El tipus de grafia que es fa servir és:

(Traducció: Marroc té un bonic mercat on poder anar a comprar, és recomanable visitar-lo.)
El menjar típic del Marroc és el ‘’cus-cus’’ i el peix, que allà és molt bo.
Hi ha un mercat a ‘’Fés’’, molt gran i molt bonic.
L’esport més popular es el futbol i les carreres de camells.
La població es considera musulmana, i només l’1,1 % professa el cristianisme.



Per conèixer més coses sobre la seva cultura també hem entrevistat a la HANNA, UNA DONA NASCUDA AL MARROC.

-Hola, com et dius?
-Hola, em dic Hanna.
-De quin país i ciutat ets?
-Del Marroc.
-Per què vas venir a aquest país?
-Perquè va venir el meu pare i jo tenia moltes ganes de venir amb ell, no volia estar sense ell i com que em va agradar aquest lloc, vaig decidir quedar-me.
-Fas servir habitualment el teu idioma?
-Sí, bastant. Quan estic a casa amb el meu marit i els meus dos fills, els parlo en marroquí.
-Què sents quan parles aquest idioma?
-Em recorda a la meva infància, perquè era molt petita i llavors em fa pensar en la meva ‘’iaia’’, el meu ‘’iaio’’ i a la meva mare.
-T’ha costat adaptar-te a la llengua espanyola?
-Al principi sí, els primers mesos, però desprès va ser va molt senzill. Si et proposes aprendre’l, l'acabes aprenent.
-En quina imatge, olor o gust penses quan parles en el teu idioma?
-Doncs moltes coses, d’imatge a la meva infància que aleshores jugava molt a futbol i a la meva família. L’olor que recordo és la terra, perquè hi ha molt de camp. I el gust que recordo és l’olor dels menjars de la meva àvia.
-Tradueix les següents paraules:
-Hola: مرحبا
-Gracies: شكرا
-Bona sort: محظوظ
-Adéu: وداعا
-T’estimo: أحبك
-Si no et fies, tampoc ets de fiar:
إذا كنت لا تثق لا يمكن التعويل علي

-Doncs moltes gràcies, i adéu!
-De res, adéu!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada