dilluns, 30 de maig del 2011

Viktor: ’’EU TE AMO; UNA PARAULA BÀSICA’’

Mariona Cava ; Ibel Jurado
El portuguès es parla a: Portugal.Espanya; a Olivença (Extremadura),
Brasil, Moçambic, Cap Verd, Guinea Bissau, Sao Tomé i Príncipe, Angola, Timor Oriental,
Macau.
-Numeració: Sistema aràbic.
-Alfabet: Alfabet llatí.
Avui parlarem amb el Viktor,que la seva vida és una mica estranya,
Bon dia Viktor:)
Viktor: Bon dia:)
1.Fas servir sovint aquesta llengua?
-Sí,a casa amb els meus pares i germans.
2. Però els teus germans tenen un altre pare, parlen una altra llengua?
-Sí, parlem suec.
3. Ens pots dir algunes paraules básiques?
- Olá,Adios,Obrigado,Eu te amo..
4. Ens pots dir alguna frase en PORTUGUÈS?
- Esta entrevista está na classe de JOAN MARC
5. En quin carrer vius?
- Enric Granados
6.Quin menjar portuguès t’agrada mès?
- Pastel de Belém,és un pastis petitó i de nata.
7. Qui et va ensenyar portuguès?
- La meva mare.
8. Amb qui parles portuguès aquí el poble?
- Amb la meva família
9. Tu on vas nèixer?
- Angola,Àfrica allà es parla Portugès
10. Abans de venir a Premià on vivies?
- A Suècia
11. Saps cantar una cançó de bressol en la teva llengua?
- No me'n recordo de cap, però sí, en sabia unes quantes...
12.Vas molt de vacances a allà on vivies?
- Si a veure al meu pare.
13. Saps altres idiomes? Quins?
- Sí; anglès, castellà, català, suec, i una mica d'holandès.
14. Consideres la teva llengua materna difícil d’aprendre? Per què?
-No, perquè s'assembla moltíssim al castellà.
15. Quina sensació tens quan parles la teva llengua?
-M’agrada pero em sento millor parlar castellà.

2 comentaris:

  1. La idea està bé, però he hagut de posar els punts, els accents i les majúscules jo. No hi ha dret!

    ResponElimina