dimecres, 18 de maig del 2011

Luca: "M'encanta la meva llengua materna"

Paula Balaguer i Elena Sola
Avui parlarem de la llengua materna del Luca, que és el Alemany. Té un nombre aproximat de parlants de 91.600.000. La capital és Berlín. Té 82.604.000 habitants i la ciutat més poblada és Berlín. La meva companya Elena i jo hem fet una entrevista al Luca i ens explicara com és diu el menjar típic, l'ortografia...


1- A casa parles la teva llengua materna? Sí, amb els meus pares.

2- Quina és la teva llengua materna?Alemany

3- Saps cantar una cançó de bressol en el teu idioma?No

4- T’agrada el teu idioma? Per què? Sí, perquè a vegades puc dir coses que ningú sap.

5- Coneixes amics que parlin el teu idioma? Sí, la meva familia.

6- És dificil l’ortografia? Sí, molt. Jo no se escriure en alemany.

7- Quin és el menjar típic del teu país? Sauekraut.

8- La teva família parlen entre ella la teva llengua materna? Sí, el meu pare amb la meva mare.

9- Saps altres idiomes? Quins? Sí, castellà, català, anglés i alemany.

10- Què fas servir més, la teva llengua materna o altres idiomes? Altres idiomes, perquè només parlo alemany amb els meus pares.

11-Vivies a una casa o a un pis? A una casa molt gran.

12- Ens pots dir algunes paraules en la teva llengua materna?(Bon dia, bona nit, com estas). Bon dia: Guten morgen, Bona nit: Gute nacht, Com estàs: Wie geht es ihnen.

13- Escriu el teu nom amb la teva llengua materna. Luca

14- A quina part de Alemanya vivies? A un poble molt petit.

15- T’agrada el teu país? Per què? Sí, perquè és mot bonic.

16- Quin país t’agrada mès, Alemanya o Espanya? Els dos, perquè els dos són molt bonics.

17- Vas molt de vacances a Alemanya? No, normalment cada 3 anys.

1 comentari:

  1. Podríeu haver buscat una mica més d'informació, però vaja, les quatre coses que heu posat són prou correctes.

    ResponElimina