dimarts, 24 de maig del 2011

Tatiana: Els plats típics d’Alemanya

Aaron Romero i Arnau Soler

Berlín n'és la capital i la ciutat més important. També passen del milió d'habitants les ciutats d'Hamburg i Munic.
La República Federal d'Alemanya en l'actualitat és una potència econòmica, membre de les Nacions Unides. Alemanya és la tercera economia més gran en termes del producte interior brut nominal, i l'exportador més gran i el segon importador més gran de béns.

Hola bon dia Tatiana et volíem fer unes preguntes per saber una mica més sobre la teva llengua materna(Alemany).

-En quina ciutat o poble d’alemanya vas néixer?

Vaig néixer a la capital d’Alemanya, Berlín.

-Tots els membres de la teva família són alemanys?

No tots, de part de pare son d’aquí Catalunya i de part de mare són d’Alemanya.

-I com es van conèixer els teus pares?

El meu pare estava a Alemanya per qüestions de feina i en un restaurant que la meva mare treballava es van enamorar i van anar sortint junts fins que es van casar.

-Per què van vindrà aquí a Catalunya a viure?

Perquè el meu marit tenia un negoci aquí Catalunya i vam decidir venir aquí a viure.

-En el teu treball influeix la llengua alamana?

No, perquè en una perruqueria del poble i no conec a ningú del poble que parli alemany.

-Amb qui parles alemany aquí el poble?

Amb casi ningú sol amb els meus pares quan em truquen per telèfon

-Quan vas venir aquí Catalunya et va costar molt adaptar-te a la nova llengua?

Sí una mica per això vaig a una acadèmia de català per saber-ne més.

-Quins plats típics recordes del teu país?

Me’n recordo d’un plat però que no se com es diu en català però en alemany es diu klösse que m’ha agrada molt però que aquí no es fa, és una llàstima.

-I què porta a que plat i com es fa?

Boles de patata. Típiques com a guarnició de qualsevol plat de carn rostida o bullida en salsa. Es tracta d'una massa feta amb patata, pa, llet i rovell d'ou, arrodonida i bullida en aigua.

1 comentari:

  1. Heu fet una entrevista però heu passat olímpicament de les instruccions que us he donat, tant de les instruccions prèvies com de la redacció del text.

    ResponElimina